100.000 kr. i tilskud til kompenceløft
The Organic Crave Company har via tilskud fra Dansk Fødevareakademi fået kompetenceløft inden for international branding og salg.
Denne dårlige snacksamvittighed har den odenseanske startup gjort til fortid. Under navnet The Organic Crave Company laver de økologiske snacks med et lavt indhold af sukker og en reduceret mængde fedt.
Chalotte Tryk fra Dansk Fødevareakademi kontaktede The Organic Crave Company, og fortalte om muligheden for at søge tilskud til videreudvikling af The Organic Crave.
”Vi fik mulighed for at få tilskud til at få en ekstern ekspert, som har hjulpet os at løfte vores kompetenceniveau inden for international branding og salg. Det betyder, at vi nu er skarpe på, hvordan vi skal sælge vores produkt ind i på de internationale markeder”, siger Jeppe Vadgaard, COO, online- og markedsføringsekspert i The Organic Crave.
Via rådgivningen har teamet bag The Organic Crave lært at eksport ikke bare er eksport. Det er meget forskelligt hvordan kommunikationen af produkterne skal formidles i det specifikke land. Hvad er det der skal siges og ikke siges ikke mindst.
”F.eks. er der fokus på protein i Danmark, hvor det i andre lande er Nutri-Score, der er den faktor der beskriver, hvor sundt et produkt er", forklarer Jeppe Vadgaard.
"Eksportrådgivningen via tilskuddet fra Dansk Fødevareakademi, har åbnet rigtig mange døre, der ellers ville være forblevet lukkede, fordi markedet har en helt anden sundhedsmæssig tilgang, end den som vi var opmærksomme på”, uddyber Jeppe Vadggard.
”De forskellige programmer har skabt et helt fantastisk udgangspunkt for vores virksomhed. Vi har ikke bare fået medfinansiering men også en knowhow og sparring, som er uvurderlig”, slutter Jeppe Vadggard.